تا به حال فکر کرده اید آموزش ساخت تابلو چلنیوم که یکی از جذاب ترین انواع تابلو تبلیغاتی است، چگونه است؟ این تابلوها را مطمئنا بارها سر در مغازه ها، فروشگاه ها و شرکت ها دیده اید. تابلوهایی که جلوه بصری زیبایشان چشم همگان را به خود معطوف ساخته اند و امروزه خیلی پر طرفدارند. ما در این مقاله آموزش ساخت چلنیوم را مرحله به مرحله به شما خواهیم گفت. پس با ما تا پایان همراه باشید و از تک تک مراحل ساخت آن اگاه شوید. حروف برجسته چلنیوم در ساخت انواع تابلوی تبلیغاتی و تابلو اسم ساختمان کاربرد دارند.

اگر تفکرتان این است که تابلوها توجه خاصی را برانگیخته نمی سازند و نصب شان به کل بی ثمر است، بدانید که اشتباه کرده اید. اهمیت تابلوها زمانی برای تان مشخص می شود که طراحی شان تغییر کند و یا کاملا برداشته شوند. آن جا است که پی می برید که به کوچکترین تغییرات یک تابلو که مدام جلوی چشمتان است چقدر حساسید ← تابلو چلنیوم چیست

تابلو چلنیوم تابلو چنلیوم تابلوساز.com

اولین گام آموزش ساخت چلنیوم

اولین چیزی که در آموزش ساخت چلنیوم باید در نظر گرفته شود طراحی است در واقع طراحی مهمترین گام است. مهم نیست از چه مواد اولیه با کیفیتی در ساخت تابلو چنلیوم بهره می برید، اگر طراحی اتان خلاق و چشمگیر نباشد به هیچ عنوان نتیجه مطلوبی کسب نخواهید کرد. طراحی باید توسط طراحان گرافیک حرفه ای صورت گیرد، چون افراد حرفه ای ایده های ناب زیادی در ذهن دارند. پس در مقاله آموزش تابلو چلنیوم تاکید اول ما بر طراحی ماهرانه است، طراحی خوب، کسب و کار شما را پررونق تر می سازد. ترکیب رنگ مناسب هم در طراحی امر بسیار مهمی است، در بسیاری از کسب و کارها رنگ است که تابلو را هیجان انگیز و متفاوت می سازد. پس در مرحله اول تولید تابلو طراحی ماهرانه طراحان با سلیقه مشتری تلفیق می گردد و در فایلی وارد دستگاه برش لیزر می گردد.

دومین گام آموزش ساخت چنلیوم

در قسمت اول آموزش ساخت چلنیوم به اهمیت طراحی اشاره کردیم و حال در گام بعدی تولید برش حروف برجسته چلنیوم است. وقتی پلات طراحی اتوکد به دستگاه لیزر ارسال شد، طلق پلکسی گلس که رویه حروف چنلیوم است برش داده می شود. طلق پلکسی گلس در ضخامت ها و برندهای مختلفی در بازار موجود است، ضخامت ها بسته به سایز و ابعاد حروف بستگی دارد. ولی ضخامتی که اکثر تابلوسازها از آن استفاده می کنند ۲.۸ میل است، که در هنگام برش به ۲.۵ میل هم  کاهش پیدا می کند. در بسیاری از فایل های آموزش ساخت چلنیوم به بهترین برند پلکسی که متعلق به کشور تایوان است اشاره نمی کنند. اگر مواد اولیه از برندهای چینی و ایرانی نامرغوب باشد، در مدت زمان کوتاهی چلنیوم با قرار گرفتن در مقابل تابش آفتاب رنگ خود را از دست می دهد و حروف بی روح می گردند.

گام سوم در آموزش ساخت چلنیوم

در مرحله سوم آموزش ساخت چلنیوم به حروف برش خورده و نحوه چسباندن آن می پردازیم. گاهی ممکن است حروف برش خورده ساده و تک رنگ باشند و گاهی ممکن است از دو رنگ پلکسی گلس در طراحی آن استفاده شده باشد.

تابلو چلنیوم تابلو چنلیوم تابلوساز.com

استفاده از دو رنگ به این خاطر است که یک رنگ برای طرح اصلی و دیگری به عنوان حاشیه کار استفاده گردد. حال در آموزش ساخت چلنیوم وارد مرحله چسباندن لبه حروف برجسته می شویم. لبه چنلیوم یک لبه نواری است که در رول های سی متری در بازار به فروش می رسد. این رول ها در طرح و رنگ های مختلفی مثل طلایی، نقره ای، مشکی، سفید و دیگر رنگ های فانتزی به فروش می رسد. جنس اصلی این لبه آلیاژ آلومینیوم است که به صورت آنادایز است. آنادایز قابلیت جذب رنگ آلیاژ را بالا می برد و در مقابل تابش نور آفتاب مقاومت بیشتری دارد.

روش اتصال حروف برجسته در آموزش ساخت چنلیوم

روش اتصال لبه تابلو به پلکسی در برخی از کارگاه های مجهزتر به وسیله دستگاه های حروف ساز چنلیوم صورت می گیرد. دستگاه فرم دهی تمام خم ها و انحناها را انجام می دهد. به این شکل سرعت ساختن خیلی بالاتر می رود. برای شرکت های بزرگ که ساخت تابلوهایی در متراژهای بالا را انجام می دهند و کارگاه هایی که کارشان آموزش ساخت چلنیوم است، این بهینه کردن زمان امری حیاتی است. در فایل های آموزش ساخت چلنیوم اغلب می بینیم که دستگاه های حروف ساز اکثرا اروپایی هستند و از حروف لاتین پشتیبانی می کنند. این امر ایجاد خطاهایی در ساخت حروف فارسی می کند، که باید به آن دقت کرد و برخی حروف را با دست ساخت. فرم دهی لبه ها با دست هم توسط ابزارهای مخصوصی که برای خم کردن کردن آلیاژ است صورت می گیرد. برخی از حروف هم به اصطلاح پانچ می گردند.

گام چهارم در آموزش ساخت چلنیوم : زیرساخت و چسباندن لبه ها

زیر ساخت حروف چلنیوم از جنس متریال پی وی سی ساخته می شود. که ضد آب است و ضخامت بیشتر آن را کابینت سازها در زیر سینک های ظرفشویی استفاده می کنند. متریال پی وی سی توسط دستگاه سی ان سی که برش آن توسط مته است انجام می گیرد. برش های پی وی سی هم مانند دستگاه لیزر که در گام دوم آموزش ساخت چلنیوم یا چنلیوم به آن پرداختیم، طبق طراحی که به آن می دهیم برش داده می شود.

لبه های حروف برجسته هم مثل تمام ویدیوهای آموزش ساخت چلنیوم با چسب یک دو سه کم کم و با حوصله به ورقه پلکسی چسبانده و شکل داده می شود.

گام آخر: آموزش سیم کشی چنلیوم

در انتهای مقاله آموزش ساخت چلنیوم به روشنایی و نورپردازی حروف برجسته می پردازیم. لامپ های اس ام دی به صورت بلوک های سه تایی و دو تایی و تکی در بازار موجود هستند، که اغلب تابلوسازها از بلوک های سه تایی آن استفاده می کنند. بلوک های اس ام دی یا رزینی هستند یا لنز دارند. استادکاران برای حروف برجسته ای که پانچ شده اند سعی می کنند از بلوک های روشنایی رزینی استفاده کنند، چون درخشش زیباتری به کار می دهد. از بلوک های لنزدار هم بیشتر برای کارهایی که حروفشان پانچ نمی شود و لایت باکس ها استفاده می گردد.

تابلو چلنیوم تابلو چنلیوم تابلوساز.com

بعد از اینکه بلوک های اس ام دی روی ورقه های پی وی سی نصب شد، سوراخی ایجاد می کنیم که سیم اس ام دی ها و منبع تغذیه آن به پشت تابلو هدایت شود. بعد لامپ ها در اصطلاح به همدیگر سری می شود، یعنی سیم کشی و سربندی می گردند. سیم ها قسمت منفی و مثبت دارند که به پاور متصل می گردند، پاورها ولتاژ ۲۲۰ را به ۱۲ ولت تبدیل می کنند. چون مصرف برق بلوک های اس ام دی ۱۲ ولت است و نباید به برق شهری وصل شوند، چون در این صورت می سوزند.

آموزش ساخت چلنیوم در یک نگاه

  1. طراحی شکل مورد نظر توسط نرم افزارهای طراحی
  2. طرح مورد نظر روی پلکسی گلس توسط دستگاه لیزر بریده می شود.
  3. بعد مرحله چسباندن لبه هاست که هم با دستگاه و هم دستی انجام می گیرد.
  4. زیرساخت حروف برجسته هم پی وی سی است که توسط دستگاه سی ان سی علامت گذاری و برش داده می شود.
  5. در آخر سیم کشی کار است که بلوک های اس ام دی در کانال حروف قرار می گیرند و به منبع تغذیه وصل می گردند.

جهت دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان در زمینه انتخاب نوع تابلو تبلیغاتی با کارشناسان تابلو سازی مسیحا تماس بگیرید. گروه تابلوسازی مسیحا یکی از مراجع تابلو چلنیوم تهران است. کارشناسان ما آماده ارائه توضیحات در زمینه قیمت تابلو چلنیوم هستند. برای خواندن انواع مقاله های کاربردی از جمله آموزش ساخت چلنیوم به سایت تخصصی ما مراجعه کنید. بی صبرانه منتظر دیدار شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوای محافظت شده!